zakelijk

Omdenken bij jouw organisatie? Dat kan!

Boek ons

Naaktfoto`s

07-08-2013

Op een feestje in Las Vegas had de Britse prins Harry het wel heel erg naar zijn zin. Tijdens een spelletje ‘stripbiljart’- we wisten niet dat het bestond, maar waarom ook niet – moest de koninklijke telg uiteindelijk ook het laatste kledingstuk, zijn zwembroek, uittrekken toen hij een bal miste. Om zijn naaktheid te bedekken, verschool de prins zich achter een, eveneens naakt, meisje. Oeps.

Een schandaal was geboren. Want natuurlijk lekten de naaktfoto’s uit. En het was niet de eerste keer dat de rebelse prins zich in de nesten werkte. Zo droeg hij in 2005 op een feest een nazikostuum, een actie waarvoor hij publiekelijk zijn excuses aanbood.

En deze keer werd hij dus gesnapt in adamskostuum. De kranten stonden er bol van.

Het bleek een goudmijn voor omdenkers.

Allereerst voor het Britse volk, dat geen schade sprak maar Harry massaal steun betuigde. Een speciale Facebookpagina ‘support prince Harry with a naked salute’ scoorde in korte tijd ruim 22.000 likes. Talloze Britten beeldden zichzelf naakt af, waarbij ze op de meest creatieve manieren de edele delen bedekten (bloot is niet toegestaan op Facebook).

Uit een snelle enquête van The Sunday Times bleek dat tweederde van de Britten het gedrag acceptabel vindt voor een ‘vrijgezel die vakantie viert’.

Ook Las Vegas spint garen bij het ‘schandaal’. Het gokparadijs in Amerika is dankzij de avonturen van de prins terug van weggeweest als dé vrijgezellenbestemming. Volgens de Britse krant The Daily Mail is het aantal boekingen via Hotels.com met 123% gestegen vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Reisorganisatie Virgin Holidays zag de boekingen met 30% toenemen en speelt slim op de hype in met een speciale actiekorting.

29 augustus 2012

07-08-2013
Omdenken bij jouw organisatie?
Dat kan!
Bekijk de mogelijkheden