zakelijk

Omdenken bij jouw organisatie? Dat kan!

Boek ons

Lipton Tea

07-08-2013
A super minimalistic shot of a bag of fast tea ove 2023 11 27 05 09 16 utc min

Rond 1900 is thee alleen als losse blaadjes in tinnen blikjes verkrijgbaar. In 1904 besluit de New-Yorkse thee-importeur Thomas Sullivan staaltjes thee te verpakken in handgemaakte zijden zakjes. Zijn motieven zijn economisch van aard: zijden zakjes zijn goedkoper dan tinnen blikjes.

Sullivan had de zakjes ontworpen als verpakkingsmate­riaal, maar zijn klanten hadden dat niet in de gaten. Ze gooiden de zakjes rechtstreeks in de theepot. In plaats van zijn klanten uit te leggen dat dat niet de bedoeling was, accepteerde Sul­livan hun gedrag en ontwikkelde het concept van het theezakje zoals wij dat nu kennen. De eerste zakjes met touwtje en labeltje verschenen in 1919, voorzien van het logo Lipton Tea.


Berthold Gunster
Huh?! De Techniek van het Omdenken

Lotte Reezigt
07-08-2013
Omdenken bij jouw organisatie?
Dat kan!
Bekijk de mogelijkheden