Op Black Friday worden mensen met hoge kortingen verleid om zo veel mogelijk spullen te kopen. De winkelketen Dille & Kamille sluit juist op deze dag van hyperconsumptie alle (web)winkels. Ze doen niet mee aan Black Friday, maar aan Green Friday. Om aandacht te vragen voor de natuur en voor minder en bewuster consumeren.
Dille & Kamille is samen met de organisatie Trees for All deze groene vrijdag gestart. Inmiddels doen aan Green Friday nog veel meer winkels mee. Ze geven op vrijdag 25 november geen Black Friday-kortingen, maar doneren geld aan de organisatie Trees for All die op Green Friday tienduizenden bomen plant.
De medewerkers van Dille & Kamille doen op deze dag vrijwilligerswerk. Ook de klanten van Dille & Kamille worden geïnspireerd om op Green Friday de natuur een handje te helpen. Boompjes planten in plaats van winkelen. Of geld doneren voor nieuwe bomen.
In plaats van reclame te maken voor spullen, maken de retailers reclame voor de natuur. Ze kunnen deze dag hun groene gezicht laten zien. Zo is Green Friday niet alleen goed voor de natuur, maar ook voor je medewerkers én je marketingcommunicatie. Wij schrijven er immers ook weer over...
Bron: Dille & Kamille
Kom je zelf een Omdenkverhaal tegen? Bijvoorbeeld in de krant, op je werk, thuis of online. Of heb je zelf iets omgedacht dat perfect past tussen alle Omdenkverhalen op deze website? Laat het ons dan vooral weten, want we zijn altijd op zoek naar fraaie voorbeelden. Mail jouw verhaal of tip naar contact@omdenken.nl. Dank je wel!