zakelijk

Omdenken bij jouw organisatie? Dat kan!

Boek ons

Esthetische overlast

07-08-2013
0415693728

Toeristische steden hebben een probleem als er langdurig gebouwd wordt op en rond hun hot spots. Want de toeristen komen natuurlijk niet om naar een stoffige bouwput of lelijke schutting te kijken.

Bouwen en renoveren is soms noodzakelijk, maar levert niet de meest idyllische plaatjes op. En hoe kun je een bouwput nu tot iets aantrekkelijks maken?

Kaapstads ultieme toeristische trekpleister is V&A Waterfront, ofwel Victoria and Albert Waterfront. Dit is dé plek om zeerobben te spotten, te eten, te winkelen en de boot naar Robbeneiland te nemen. En dat alles met uitzicht op de Tafelberg en Lion’s Head. Niet zo fijn natuurlijk als er op zo’n drukbezochte plek grootscheeps gerenoveerd moet worden.

Bij een recent bouwproject in V&A Waterfront kreeg Kaapstad hulp van een creatieve adverteerder. Die wilde reclame maken voor de nieuwste `groene auto` en deed dat maar al te graag op zo`n populaire plek. Zo ontstond een win-winsituatie: de bouwput werd flink opgeleukt en de auto werd dagelijks opgemerkt door duizenden passanten. Of er echt groene plantjes uit de uitlaat komen, is de vraag, maar het is wel mooi omgedacht...


Ap van der Pijl
april 2012 

 

07-08-2013
Omdenken bij jouw organisatie?
Dat kan!
Bekijk de mogelijkheden