123inkt

Goede stunt van 123inkt

Via 123inkt.nl kun je inktcartridges en toners voor je printer bestellen. En het mooie is: als je hun huismerk bestelt in plaats van de originele producten van de fabrikant van jouw printer, ben je een stuk voordeliger uit. Voor de klant heel fijn, voor de fabrikant wat minder. Daarom stapte Samsung naar de rechter.

Samsung kreeg gelijk

Het juridische gesteggel is al in 2013 begonnen, maar op 30 november 2016 stelde de rechtbank in Den Haag Samsung uiteindelijk in het gelijk. Daardoor werd 123inkt.nl verplicht om een aantal types huismerktoners, geschikt voor Samsung printers, terug te halen en op hun website een rectificatie te plaatsen. Een verlies voor 123inkt. Qua kosten, want ze moeten het aankoopbedrag plus de verzendkosten van de teruggestuurde toners vergoeden. Maar het is natuurlijk ook gezichtsverlies.

Bijzondere rectificatie

Maar 123inkt liet het er niet bij zitten en heeft deze terugroepactie omgedacht. Op hun website plaatsten ze een wel heel bijzondere rectificatie.

Wanneer u ons de 123inkt-huismerktoners van de Samsung modellen voor 1 februari 2017 terug stuurt: laat dan de printer maar om de toners heen zitten.

Als klant is het vervelend als je na de aanschaf van een printer vast zit aan de originele, veel duurdere toners. Een volledige set van Samsung kost rond de € 400,-. Dus mag je van 123inkt de toners inclusief printer terugsturen. Zij ruilen die namelijk gratis om voor een gloednieuwe Brother kleurenlaserprinter en een set huismerktoners. De volledige rectificatie kun je hier lezen.

Marketingbudget van 2017

Volgens ons een heel slimme actie en een mooie manier om iets negatiefs als een terugroepactie om te draaien in een goede promotiestunt. 123inkt laat ook nog weten dat ze deze actie bekostigen uit het marketingbudget van 2017 en dat we ze daardoor wat minder op televisie zullen zien komend jaar. Daar zal ook niemand rouwig om zijn, want zo flitsend zijn hun commercials nou ook weer niet.

Bedankt voor de tip Wilko!

Foto: John Loo
Licentie: CC BY 2.0
  • Juf Nes (Vanessa Bräutigam)

    Wat een topactie! Ook ik ontving de rectificatiemail van 123inkt.nl (zoals duizenden klanten). Ik vond hun mail geweldig en heb gelijk gereageerd dat ze mij als trouwe klant niet zullen kwijtraken. Ook de melding op huin website "Samsung, succes met jullie ontploffende telefoons" vond ik hilarisvh Ik wens Gerben Kreuning en iedereen bij 123inkt.nl nog heel veel succesvolle jaren toe!
     Reageer

    3 maanden geleden

  • Aldo

    Geweldige actie HULDE! Even flink tegengas geven aan het arrogante Samsung!
     Reageer

    3 maanden geleden

  • efdrie

    Een auto mag je toch ook aftanken, met alle merken benzine, diesel of gas!!

    2 maanden geleden

     Reageer
  • Eric Blaauboer

    Zeg Anoniem(e Samsunger), weleens van (h)eerlijke concurrentie gehoord?

    2 maanden geleden

     Reageer
  • Anoniem

    Wat een arrogante actief van een misleidende website die illegale klonen van intellectueel eigendom van anderen verkoopt.

    3 maanden geleden

     Reageer
  • Kevin

    Ik vond er persoonlijk eigenlijk niets sterk aan. Sterker nog, ik vond de mail en deze actie ronduit arrogant; alleen maar eigen gelijk willen halen. Dit stukje in de E-mail bijvoorbeeld: "Wij hadden per ongeluk vermeld dat een aantal huismerk HP-toners gerecyclede producten waren terwijl wij (door verandering van leverancier) splinternieuwe huismerktoners uitleverden. U bestelde bij wijze van spreken een tweedehands 'auto' bij ons en wij leverden u een nieuwe; de omschrijving klopte dus inderdaad niet. Foei, foei, foei! Had HP ons daar eventjes tuk zeg :-)" Ja, je bestelde een tweedehands auto en kreeg een gloednieuwe. Echter, had dan de vergelijking goed gemaakt: je bestelde een tweedehands Ferrari (toners van de fabrikant zelf), en je kreeg een nieuwe namaak ergens uit China (huismerk toners). Want ookal staat er "huismerk HP-toners," het ging om toners van HP zelf die "door de leverancier" (eerlijk, wie gelooft dat echt?) eigen huismerk toners waren. Dat wil je natuurlijk niet en daar heb je niet voor betaald. Ik vertrouw 123inkt voor geen meter meer en zal er geen digitale voet in hun digitale winkel meer zetten na deze belachelijk arrogante mail en actie en ik weet dat ik gelukkig niet de enige ben.

    3 maanden geleden

     Reageer
    • Robert

      Azijnzeiker

      3 maanden geleden

  • Aldo

    Geweldige actie HULDE! Even flink tegengas geven aan het arrogante Samsung!

    3 maanden geleden

     Reageer
  • Juf Nes (Vanessa Bräutigam)

    Wat een topactie! Ook ik ontving de rectificatiemail van 123inkt.nl (zoals duizenden klanten). Ik vond hun mail geweldig en heb gelijk gereageerd dat ze mij als trouwe klant niet zullen kwijtraken. Ook de melding op huin website "Samsung, succes met jullie ontploffende telefoons" vond ik hilarisvh Ik wens Gerben Kreuning en iedereen bij 123inkt.nl nog heel veel succesvolle jaren toe!

    3 maanden geleden

     Reageer