Slagzinnen

De winnende slagzinnen

Vorige week kwam er een volledig herziene versie van ons boekje Omdenken in relaties uit: Omdenken in communicatie. Dat vierden we met een ouderwetse slagzin. De 10 mensen die de zin ‘Omdenken in communicatie is … omdat …’ zo grappig, gek, mooi of ontroerend mogelijk afmaakten, wonnen een exemplaar van het boekje.

Slagzinnen blijken populair

Jullie hebben massaal op deze actie gereageerd. Blijkbaar zijn slagzinnen helemaal niet ouderwets, maar juist heel populair. Via Twitter, Facebook, LinkedIn, deze website en de e-mail ontvingen we meer dan 500 slagzinnen. Van ijzersterk tot zeer matig, van hilarisch tot ontzettend flauw en van langdradig tot kort en bondig. Er zat van alles tussen. Een leuke maar lastige klus om daar de winnaars uit te kiezen.

De winnende slagzinnen

We hebben dus een volledig subjectieve selectie gemaakt van de 10 zinnen die ons het meest deden. Die ons lieten lachen. Of nadenken. Of heel origineel waren. Hieronder vind je de winnaars. We nemen contact met hen op en sturen ze zo snel mogelijk een exemplaar van Omdenken in communicatie.

Niet gewonnen? Niet getreurd! Het boekje is uiteraard ook gewoon te koop en kost slechts €4,99.

Omdenken in communicatie is vragen om leuke kommer en kwel, omdat de een het niet ziet zitten en de ander duidelijk wel!
Karin Henning

Omdenken in communicatie is … omdat…. (Vooral zo houden. De slagzin met puntjes geeft aan dat je er over moet nadenken. In dit geval is de slagzin die niet af is, de bedoeling)
Sanne

Omdenken in communicatie is praten op zijn kop, omdat communicatie altijd anders is met je eigen labeltje erop!
Isabel Nijveldt

Omdenken in communicatie is horen wat niet wordt gezegd, alleen dat is helemaal echt.
Karlien Meijer

Omdenken in communicatie is een boekje dat misschien mijn redding wordt in bange communicatie-dagen, omdat ik zelfs al bij het opstellen van een slagzin aangevallen word door interne ja-maars en je doet-het-niet-goeds!
Debbie

Omdenken in communicatie is denken om, omdat we om de ander moeten denken.
Rypke Postma

Omdenken in communicatie is een feest, omdat het lijkt alsof problemen er nooit zijn geweest.
Colinda van der Velden

Omdenken in communicatie is communicatie, denk er om!
Marriette van Grinsven

Omdenken in communicatie, omdat je anders begrepen wordt.
René Eken

Omdenken in communicatie is meer dan één slagzin waard, omdat het zich nu in boekvorm openbaart.
Henri Damen

  • Björn

    Omdenken in communicatie is vooral luisteren en aanvoelen, omdat praten veel ruis en onvolkomenheden geeft
     Reageer

    8 maanden geleden

  • Marian

    Omdenken in communicatie is belangstelling te tonen door vragen te stellen hoe de ander erover denkt en waarom hij/zij er zo over denkt.

    7 maanden geleden

     Reageer
  • Peter Kruijt

    Niet vergeten maar er (om)denken

    8 maanden geleden

     Reageer
  • Esther

    Isabel: mooi!

    8 maanden geleden

     Reageer
  • Björn

    Omdenken in communicatie is vooral luisteren en aanvoelen, omdat praten veel ruis en onvolkomenheden geeft

    8 maanden geleden

     Reageer