zakelijk

Omdenken bij jouw organisatie? Dat kan!

Boek ons

Mislukte groente en fruit

22-07-2014
Mislukt Groente Fruit

Ieder jaar wordt er 300 miljoen ton aan groente en fruit weggegooid. Niet omdat het niet eetbaar is, maar omdat het er niet uitziet zoals het eruit hoort te zien. Belachelijk en heel erg zonde, vond de Franse supermarktketen Intermarché. Ze besloten en iets aan te doen en riepen de Inglorious Fruits & Vegetables in het leven.

Ze kochten bij hun leveranciers alles wat normaal weggegooid wordt en verkochten dat in hun supermarkten, 30% goedkoper dan het "mooie" groente en fruit. Om hun klanten te laten ervaren dat er qua smaak niets mis is met deze producten, deelden ze gratis sapjes en soepen uit. Volledig gemaakt van groteske appels, bizarre aardappels, afschuwelijke sinaasappels, mislukte citroenen, mismaakte aubergines, lelijke wortels en onfortuinlijke mandarijnen.

Deze actie was een groot succes. De mislukte groente en fruit was snel uitverkocht en ze creëerden veel bewustwording over hoeveel eten we eigenlijk verspillen. We zagen de afgelopen dagen al veel tweets en Facebook berichten voorbij komen met oproepen voor de Nederlandse supermarkten om dit ook te doen. Daar zijn we het helemaal mee eens. Neem een voorbeeld aan de meiden van Kromkommer die al langer als missie hebben om gekke en overgebleven groenten te redden van de verspilling.

Bron: Brekend.nl

Dit prachtige voorbeeld van omdenken werd ons door heel veel van jullie getipt. Dank je wel daarvoor!

22-07-2014
Omdenken bij jouw organisatie?
Dat kan!
Bekijk de mogelijkheden